Aanvulling op mijn vorig verhaal over de muis en de RSI-arm.

Ik verwees voor meer info over RSI naar de site van de Harvard universiteit. Hun studenten hebben ook met dit probleem te maken. Het moet niet onderschat worden, want het kan er toe leiden dat je niet meer kunt typen, schrijven, eten of zelfs iemand geen hand meer kunt geven zonder pijn. Dat wil je niet meemaken, vandaar deze waarschuwing.
Ik verwees naar deze link: http://www.rsi.deas.harvard.edu/

Graag wijs ik je er nog op dat de pagina die dan verschijnt je bovenaan in de linker kolom naar een printbare versie voert van alle aanbevelingen die de onderzoekers van Harvard doen. (Printable Version of Entire Site) Aanvankelijk zie je dan veel tekst, maar verderop worden zaken ook duidelijk gemaakt met simpele illustraties. Bijvoorbeeld over hoe je je een werkplek ergonomisch kunt inrichten (Zie Fig. 1) en oefeningen om de gespannen spieren te strekken. Als je het probleem herkent, zorg dan regelmatig voor korte rustperioden. Neem ieder uur circa tien minuten of zonodig langer even pauze en doe de ontspanningsoefening. ( Handpalmen tegen elkaar drukken, alsof je bidt, en onderarmen horizontaal. Vervolgens afwisselen met je beide handen heen en weer naar links en naar rechts bewegen. (Zie Fig. 2)

Dit zijn slechts twee van de vele aanbevelingen. Doe er je voordeel mee. Oh ja, de HandShoe-muis werd intussen geleverd en dit stukje heb ik er mee geschreven. Ik vind het een aanwinst! Hij voelt prettig aan.

Fig. 1 Je werkplek ergonomisch inrichten.

Fig. 2 In bidpositie en door de handen naar links en naar rechts te bewegen de armspieren strekken.

Over gervanpoelgeest

gepensioneerd constructeur, natuurliefhebber
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.