Op fotosafari in Utrecht.

Afgelopen dinsdag bracht ik met mijn vrouw per trein een bezoekje aan Utrecht. Mijn Nikon compactcamera met klein driepootstatief in het rugzakje meegenomen. Mijn bedoeling was om ook wat foto’s te maken in het Centraal Station, het vernieuwde winkelcentrum HoogCatharijne, de idyllische gracht en eventuele nog wat andere mooie plekjes. Later zou ik de foto’s thuis gaan bewerken met Lightroom en het nieuwe programma voor Windows10 waarover ik u al eerder vertelde, namelijk LUMINAR. Ik plaatste daarbij toen twee foto’s (VOOR en NA) van de beroemde franse vakfotograaf Serge Ramelli. Maar om nu te bewijzen dat daarmee ook voor amateurfotografen, zoals jij en ik, op een eenvoudige manier mooie resultaten zijn te behalen, laat ik hieronder nu ook wat eigen werk zien, dat ik tijdens dat uitstapje maakte. Het weer was zonnig, er was veel te zien en de mensen genoten op de terrasjes van de langsvarende bootjes. Mijn opzet slaagde wonderwel. Bij vrijwel alle foto’s heb ik, weer thuisgekomen, tijdens de nabewerking op mijn PC, eerst de basisinstellingen volgens de methode van Ramelli in Lightroom gedaan en daarna in LUMINAR meestal het filter Artificial Intelligence toegepast. Dat geeft inderdaad toch nog fraaiere foto’s met meer helderheid. U merkt wel dat ik erg enthousiast ben over LUMINAR. Door een paar simpele handelingen uit te voeren kunnen ook jouw foto’s aanmerkelijk beter worden.
Uit de tientallen foto’s koos ik er vijf uit: vier kleurenfoto’s en één zwartwit foto ( die ontstond door de kleurenfoto met het Luminar-filter 60’s B&W in zwart wit om te zetten) Op deze laatste foto zie je de ZIGGO-stand in HoogCatharijne waar gamers hun vaardigheden met autoracespelen kunnen laten zien. Daar is veel animo voor!

Foto 1. Ingang CS Utrecht

Foto2. Een kijkje in het vernieuwde winkelcentrum Hoog Catharijne

Foto 3. Bootjes en mensen op terrasjes langs de gracht

Foto 4. Even uitrusten na het kanovaren.

Foto 5. De stand van ZIGGO voor gamers is ook gewild.

Over gervanpoelgeest

gepensioneerd constructeur, natuurliefhebber
Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in Fotografie, Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.