Genieten van een aquarium

vissen78

reuzenmanta3

Foto 3 Reuzenmanta met rechtsonder een duiker.

Een aquarium kan uren ontspanning verschaffen in de vorm van het kijken naar en het verzorgen van de geschubde vrienden die het aquarium bewonen.
Vaak is zowel jong als oud gefascineerd door het bezit van een aquariumbak. Een jongen van elf jaar zei: „Ik vind het fijn naar iets levends te kijken. Ik vind het leuk de vissen spelletjes te zien doen, zoals krijgertje.” En een schrijver en redacteur merkte eens op: „De vier goudvissen die in de grote glazen kom vlak naast mijn leunstoel zijn gehuisvest, zijn een lust voor het oog. Het montert mij meer op hun gracieuze bewegingen gade te slaan dan naar de zogenaamde kunstschatten te kijken die de planken en muren van mijn woonvertrekken sieren.”
Hieronder een paar foto’s van enkele fraaie vissen die voorkomen in het oneindig grote aquarium van de Schepper: de zeeën en oceanen.
vissen79

ScreenHunter_264 Aug. 15 15.13

Foto 1 Een grote walvishaai.

Over gervanpoelgeest

gepensioneerd constructeur, natuurliefhebber
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .