David Attenborough over Sharpe’s Birds of Paradise

Zag je ook al in een van mijn vorige posts mijn film “Paradijsvogels”? Zo niet, dan is hieronder nog de link:
gervanpoelgeest.wordpress.com/2014/05/08/film-over-paradijsvogels/

De film gaf naast prachtige beelden ook informatie over het ontstaan van het kunstzinnige fraaie verenpakket van deze in New Guinea levende schepselen. Dit is daarop een vervolg, want deze week zag ik op youtube.com een video waarin de bekende natuuronderzoeker David Attenborough een bijzonder mooi kunstboek met platen van diverse fraaie Paradijsvogels doorbladert, samen met de producent Joe Whitlock Blundell. Dit boek met de titel Sharpe’s Birds of Paradise verscheen in een gelimiteerde oplage van slechts duizend exemplaren. Attenborough heeft verschillende van deze Paradijsvogels zelf ooit in het wild gezien en vertelt er over. Ik denk dat je, net als ik, ook zult genieten als je hun kleurenpracht in detail kunt zien. Niet iedereen zal dit kostbare boek kunnen aanschaffen, maar hierbij toch enkele prenten als voorproefje. Het zijn stuk voor stuk bewijzen van Intelligent Ontwerp door de Schepper.
De link naar de video van de boekbespreking: http://www.youtube.com/watch?v=ZEEEIFVhVTk

paradijsvogel11 web
paradijsvogel13 webparadijsvogel12 web

Over gervanpoelgeest

gepensioneerd constructeur, natuurliefhebber
Dit bericht werd geplaatst in Intelligent Design, Natuur, Vogels en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.